De UPC heeft in het tweede kwartaal van 2014 in Nederland een omzet gerealiseerd van €231 miljoen. Ze hebben nu een kleiner klantenbestand, maar meer klanten voor de internetabonnementen. In totaal hebben er nu 1.098.000 gezinnen een internetabonnement van UPC. Dit is een marktaandeel van ongeveer 16% op de Nederlandse markt van internetaanbieders. Hiermee is UPC nummer 3 op deze markt, na KPN (40%) en Ziggo (28%).

Liberty Global is hun moederbedrijf. Zij zullen blij zijn met UPC, want het moederbedrijf is tegen een verlies aangelopen van €250 miljoen. De resultaten waren nog slechter geweest zonder de stabiele UPC als dochteronderneming. Deze tekorten zijn hoofdzakelijk veroorzaakt door verliezen op beleggingsproducten.

UPC en Ziggo samen?

Het moederbedrijf loopt met plannen rond om de Nederlandse Ziggo over te nemen. Het plan is om UPC en Ziggo samen te voegen tot één groot bedrijf. Tezamen zouden zij in een klap marktleider in Nederland zijn, net iets groter dan KPN. Het merknaam Ziggo willen ze voor het grote bedrijf aanhouden. Zoals dat in Europa gaat moet deze fusie nog goedgekeurd worden door de Europese Commissie. Goedkeuring wordt pas eind 2014 verwacht.

Hoogste internetsnelheid

Nog meer goed nieuws over UPC. Het bedrijf bood haar klanten gerekend over de maand juli de op een na hoogste gemiddelde internetsnelheid van ons land. De snelheid bedroeg ruim 57 Mb/s. Dit blijkt uit testresultaten van het onafhankelijk meetinstituut Ookla. Dit is vooral van belang voor klanten die veel downloaden.

Steeds meer apparaten maken verbinding maken met het internet. Hier moeten providers rekening mee houden. Als ze dat niet doen gaat dat ten koste van de snelheid, en dus de klanttevredenheid.

Marktaandeel UPC stijgt

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *